Szolgáltatások
programok
2019. november
HKSzCsPSzV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
html plain titleonly titleandlead full need dontneed 1000
Hírlevél feliratkozás
partnereink
BudapestPortál
Fővárosi Oktatási Portál
Budapesti Ifjúsági Portál
Én iskolám
FOK
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szakmai orientáció, alapozás
Betűméret csökkentéseBetűméret növelése
Cikk nyomtatása
2010. 12. 14. kedd
A marketing kompetenciaalapú tanítása
Módszerei és segédanyagai a változó követelményrendszerek tükrében

Végné Faddi Andrea szakdolgozatát adjuk közre abban bízva, hogy a közgazdaság és a kereskedelem-marketing, üzleti adminisztráció szakmacsoportban oktató tanár kollégák találnak benne  számukra hasznosítható tartalmakat.

„Még tíz éve sincs annak, hogy a kereskedelmi szakképzésben bevezették a marketing tantárgyat. Azóta nemcsak a kétszintű érettségi bevezetése, az OKJ 2006-os megújítása jelentett új követelményeket, de a tanítási módszerek is megváltoztak. Nemcsak támogatottá, hanem egyenesen elvárttá vált a kompetenciaalapú oktatás, az élményszerű tanítás.

A középfokú szakképzésben lezajlott, illetve megkezdett folyamatok alapvetően korszerűnek tekinthetők: modularizáció, a kompetenciaalapú képzés biztosítása. A gyakorlati képzésbe viszont nem sikerült a gazdaság szereplőit újra a kívánatos mértékben bevonni.

A magyar kereskedelmi szakképzés egyik problémája az alacsony gyakorlati képzési idő. A gyakorlati képzési idő nagyarányú csökkentése súlyos gondokhoz vezethet, ezt a vállalkozások tapasztalatai is alátámasztják. A kereskedelem igényli a fiatal, szakképzett munkaerőt, a képzés szintje azonban elmarad a gyakorlati igényektől.

Dolgozatom célja kettős: az első részben összegyűjtöttem és rendszereztem azokat a fent említett kötelező szabályokat, amelyek a marketing oktatását szabályozzák és kiinduló pontnak tekinthetőek a szaktanári munka elkezdéséhez. Másrészt arra próbáltam ajánlásokat tenni, hogy az adott témakör feldolgozásánál hogyan lehet a tanítást élményszerűvé tenni; melyek azok a területek az oktatás során, ahol érvényesülhet a tanári autonómia és kreativitás. Ezt dolgozatom végén ismertetem.”

(Végné Faddi Andrea)

Kapcsolódó oldalak
Tehetségháló
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
EU-s MFPI-projektek
MFPI Weszely Galéria
Egész életen át tartó tanulás program - Leonardo da Vinci
Agressziókezelés