Szolgáltatások
programok
2019. november
HKSzCsPSzV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
html plain titleonly titleandlead full need dontneed 1000
Hírlevél feliratkozás
partnereink
BudapestPortál
Fővárosi Oktatási Portál
Budapesti Ifjúsági Portál
Én iskolám
FOK
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Matematika
Betűméret csökkentéseBetűméret növelése
Cikk nyomtatása
2012. 05. 18. péntek
Matematika eszköztudás 2011
az országos mérés fővárosi eredményeinek elemzése

A 2011-es országos kompetenciamérés fővárosi tizedikes eredményeinek elemzése matematikából  a fővárosi diákok országos szint fölötti teljesítményét mutatja.

A feladatok változatosak, érdekesek voltak, különböző nehézségi szintűek, a kérdések egy-egy feladaton belül is többféle területet öleltek fel, és csupán azzal volt probléma, hogy a tanulók jó része kevésnek tartotta a megoldáshoz rendelkezésre álló időt.

Jelentős, pozitív irányú változásként kell megemlíteni, hogy e mérőlap az előző évektől eltérően nem tartalmazott olyan nehéz előismereteket igénylő feladatokat, amelyekre hivatkozni lehetett az esetleges sikertelenség okaként

A felmérés azt mutatta, hogy az általános iskolai matematikai oktatás egyre sikeresebben fejleszti a kombinatorikus gondolkodást, valamint megbízhatóan jó a tanulók teljesítménye a leíró statisztikai feladat megoldásában, a táblázatkezelésekben is. Ez a tény azt igazolja, hogy az elmúlt évek során tartott sokszínű továbbképzési és tananyag-fejlesztési program igen jó hatást gyakorol a fővárosi fenntartású intézményekben tanulókra és tanítókra egyaránt.

Úgy tűnik azonban, hogy ezzel párhuzamosan romlik a számolási készség, valamint a hozzárendelések és összefüggések készségszintű felismerése, alkalmazása. Az e témákban elért nyugtalanítóan gyenge eredmény viszont nemcsak a matematikában lesz a továbbhaladás akadálya, hanem kudarcok sorozatát vetíti előre mindazon tantárgyakban, amelyek jelentősen támaszkodnak a matematikai előismeretekre.

A fejlesztési lehetőségek ismerete és kihasználása, a módszertani megújulás megtörténte, a motiváció azonban továbbra is alapvető fontosságú kell, hogy legyen az előrehaladás, a további fejlődés érdekében.

Szerző: Póta Mária, matematika pedagógiai szakértő

Kapcsolódó oldalak
Tehetségháló
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
EU-s MFPI-projektek
MFPI Weszely Galéria
Egész életen át tartó tanulás program - Leonardo da Vinci
Agressziókezelés