Szolgáltatások
Fővárosi Oktatási Portál
Budapesti Ifjúsági Portál
Én iskolám
FOK
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Fizika
Betűméret csökkentéseBetűméret növelése
Cikk nyomtatása
2015. 01. 12. hétfő
Indul a 2015-ös GEOMATECH tanulmányi verseny!

Folytatódik a tavaly nyár elején nagy sikerrel zárult GEOMATECH tanulmányi verseny. A GEOMATECH országos kiemelt oktatásfejlesztési projekt tanulmányi versenyének tavaszi fordulójára több mint 200 csapat regisztrált, az ország minden részéről és a határon túlról is.

A szervezők célja, hogy a verseny az újszerű és kreatív feladatok megoldása révén megszerettesse és népszerűsítse a matematikát és a természettudományos tantárgyakat a diákok körében, ezért 2015 elején új fordulót hirdetnek.

Új típusú tanulmányi versenyt indított 2014 tavaszán a GEOMATECH országos oktatásfejlesztési projekt. A vetélkedő célja, hogy az induló 1-12. osztályos diákok – a projekt célkitűzéseihez igazodva – az újszerű és kreatív feladatok megoldása révén megszeressék a matematikát és a természettudományos tantárgyakat, és javuló eredményeket érjenek el az érintett tudományterülteken.
A GEOMATECH versenyek során a gyerekek lehetőséget kaptak arra, hogy a feladatokat csapatban oldják meg, ezáltal nemcsak a tantárgyi, de a kommunikációs készségeiket, együttműködési kompetenciáikat is fejleszthették, illetve a feladatok elkészítése során számítógép- és eszközhasználatban is fejlődhettek.
A GEOMATECH versenyek egyedi, játékos és kreatív módon közelítik meg a matematikai és a természettudományos kérdéseket, itt a feladatok nem korlátozódnak a puszta megoldásra: a diákok csapatmunkában, vagy akár a kísérletek útján is láttathatják, magyarázhatják, prezentálhatják a saját maguk elkészítette feladatokat, illetve az így elért eredményeiket.

Indul a 2015-ös verseny!

A GEOMATECH verseny egy játékos matematikai és természettudományos vetélkedő, nem szokásos tanulmányi verseny, így a szervezők továbbra sem csak a kiváló matematikus és fizikus palántákat várják, hanem a kreatív közösségeket is. Az 1-5 fős csapatok ismét minden hónapban új feladatot kapnak, a feladatok elkészítéséhez pedig a világ egyik legnépszerűbb, ingyenes oktatási szoftverét, a GeoGebrát használják, amely könnyen kezelhető és látványos vizuális elemekkel segíti az elvont fogalmak, problémák megértését, játékosan fejleszti a diákok számítógépes ismereteit.

További részleteket és a jelentkezés feltételeit a GEOMATECH honlapján találhatják az érdeklődők.