Szolgáltatások
programok
2019. november
HKSzCsPSzV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
html plain titleonly titleandlead full need dontneed 1000
Hírlevél feliratkozás
partnereink
BudapestPortál
Fővárosi Oktatási Portál
Budapesti Ifjúsági Portál
Én iskolám
FOK
ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Betűméret csökkentéseBetűméret növelése
Cikk nyomtatása
2010. 11. 07. vasárnap
Lapozó 2010. 45. hét

E heti Lapozónkat főleg a szakképzésben részt vevő pedagógusoknak ajánljuk, az Élet és Tudomány, a Szakképzési Szemle és a Szakoktatás írásaiból válogattunk.

Élet és Tudomány, 2010. 45. szám

Biológia

Dr. Harka Ákos a Magyar Haltani Társaság elnöke Marcal és a Torna-patak vörösiszap katasztrófa utáni esélyeiről számol be.

Az Életmód rovat az antioxidánsokkal kapcsolatos tudnivalókat foglalta össze.

Csillagászat

Az Égi Képeskönyv sorozat a Háromszög csillagképet ismerteti a héten.

Fizika

Braun Tibor a 2009-ben Nemzetközi Gábor Dénes díjjal kitüntetett Dombi Péterrel beszélgetett.

Nyelvészet

A széphalmi Magyar Nyelv Múzeumának „Titkok titka”, a magyar nyelv múltja, jelene és jövője című új, állandó kiállítását mutatja be Hay András.

Török Ágoston cikkében a nyelv evolúciójáról olvashatunk.

Programajánló

A Magyar Tudomány Ünnepe 2010 rendezvénysorozat második hetének programjait gyűjtötték össze a lap munkatársai.

Történelem

Petercsák Tivadar egyetemi docens az erdők, legelők, tavak közösségi keretekben történő használatáról szóló Hagyományos agrárközösségek című előadásának szövege olvasható a lapban, mely az október 6. és 7. között megrendezett egri konferencián hangzott el.

Sárközi Mátyás Merre tartottak, hova érkeztek című cikkében az 1956-os magyar menekültekről ír.

Gömöri György 1956 októberét idézi fel.

Szakképzési Szemle, 2010. 3. szám

Török Balázs a tankönyvhasználat szakiskolai gyakorlatát kutatta, azt, hogy a szakiskolákban miként alkalmazzák ezeket a tanulás támogatására.

Tóth Péter és Béky Gyuláné vizsgálatában a 9-11. évfolyamos szakközépiskolai tanulók pályaismeretének és a választott pálya iránti érdeklődésének mélységét kívánta feltárni.

A szociális kompetenciák szakképzésben megvalósítható fejlesztési lehetőségeit a gyűjtötte össze Henczi Lajos.

A szlovák szakképzést és felnőttoktatást mutatja be cikkében Fabó Mária és Zakar Piroska.

Szakoktatás, 2010. 8. szám

A lap sorozatot kezd az RFKB-k munkájával kapcsolatban. Az elő részben Pölöskei Gábornéval, a Közép-Magyarországi RFKB elnökével olvasható interjú.

Tóth Péter a mérnöktanárképzés Bologna-folymatot követő helyzetét mutatja be.

Metzinger Péterné és Müller István a Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Bajai Közoktatási Intézménye és Gyermekotthona által megvalósított HAMLET 2 hosszú fejlesztési időszak alatt a szakmai készségek felismeréséhez és fejlesztéséhez kialakított cselekvésorientált tesztprogramot mutatja be.

2010-ben a Tempus Közalapítvány az Európai Bizottság támogatásával díjat hozott létre olyan Magyarországon aktívan és hatékonyan működő, az egész életen át tartó tanulással kapcsolatos hálózatok támogatására, melyek más hazai kezdeményezések számára is példaértékűek lehetnek. A jelentkezés feltételei olvashatók a lapban.

A folyóirat az alábbi pályázatokról tájékoztat:

- Grundtvig-látogatások és cserék: egyéni ösztöndíj tanulmányutakon vagy konferenciákon való részvételre,

- szakértői tanulmányutak oktatási és képzési szakemberek számára,

- CEEPUS Hálózati és Freemover oktatói vagy hallgatói mobilitás a 2010/2011-es tanév tavaszi félévére,

- kiegészítő pénzügyi támogatás az Erasmus programban részt vevő fogyatékkal élő vagy tartósan beteg hallgatók, illetve oktatók számára.

Az Olvastuk rovat Chris Kyriacou: Stresszoldás tanároknak című könyvét ajánlja.

Kapcsolódó oldalak
Tehetségháló
Könyvtárporta - Fővárosi oktatási intézmények könyvtári oldala
EU-s MFPI-projektek
MFPI Weszely Galéria
Egész életen át tartó tanulás program - Leonardo da Vinci
Agressziókezelés